2011. február 13., vasárnap

Teljes kiőrlésű diétás kenyér

2 dl langyos vizet, 10 g mézet(1 tk.), 100 g teljes kiőrlésű búzalisztet, csipet aszkorbint és 25 g élesztőt összekeverünk. Kevés liszttel megszórjuk a tetejét és 15-20 percig állni hagyjuk. Hamar elkezd dolgozni.

Ekkor hozzáteszünk:

  • 300 g teljes kiőrlésű búzalisztet
  • 1 tk sikért
  • 10 g búzakorpát
  • 10 g búzacsírát
  • 10 g szezámmagot
  • 15 g margarint
  • 1,5 tk sót
  • 0,8 dl vizet.

15 perc alatt megdagasztatjuk a géppel, majd tálba tesszük. 15 perc kelesztés után gyengéden átgyúrjuk, majd hagyjuk még 20 percet kelegetni. Ekkor kenyeret formázunk belőle és 11x21,5 cm-es dobozformába tesszük. 1 órát kelegetni hagyjuk, megspricceljük langyos vízzel és hideg sütőben kezdjük a sütést. 1 órán keresztül sütjük. Finom kalácsos lesz és nem olyan tömör, mint a teljes kiőrlésű kenyerek szoktak lenni.

Az egész szénhidráttartalma: 280,8 gramm, és kiszámolva 10 dkg kenyér lesz 40 gramm szénhidrát.

4 megjegyzés:

  1. A legközelebbi kenyérsütésnél ezt a receptet próbálom ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is kipróbálnám, de nincs gépem:(

    VálaszTörlés
  3. Én is sütőben sütöm. A kenyérsütőben "csak" dagasztok és kelesztek, bár kétségtelenül nagy segítség az is. A kenyérsütőben sült kenyér íze nekem nem jön be.

    VálaszTörlés
  4. A dagasztás az isteni segítség, én nem tudnám megcsinálni kézzel. Gondolkodom a gépen már egy jó ideje de még nem szántam rá magam. Elég kevés kenyeret fogyasztok, tegnap pl nem is ettem egyáltalán.

    VálaszTörlés