2011. január 30., vasárnap

Fogyi - Kondi napló - 4 rész - A mozgás

Az egészséges és rendszeres (napi ötszöri) táplálkozás mellett a mozgás a leglényegesebb a fogyókúrában. Sokan azzal próbálnak lefogyni, hogy megvonják maguktól az ételt, remélve, hogy a kilók majd csak úgy lemennek. Ez sajnos nem fog bekövetkezni.

Zsírégetést mozgással lehet elérni. Mozogni! Mozogni! Mozogni!

Amint a napló második részében írtam, nálam is a mozgás volt a gond, vagyis a mozgás hiánya. Mivel gyenge izomzatú vagyok, a mozgást már rég előírta nekem az orvos, de sajnos nem vettem komolyan, mindig halogattam, mint ahogy ez lenni szokott. Sajnos odáig jutottam, hogy derékfájás miatt fel sem tudtam kelni az ágyból, azután 1 hétig sétapálca segítségével jártam. Visszatérő bántalom a térdfájás, sokszor érzem, hogy mindjárt kifordul a helyéről. Ezek után a mozgás nálam már létfontosságú volt.

Óvatosnak kellett lennem az elején, mert a nagy buzgóságban több kárt okozhattam volna, mint hasznot. Így, saját elgondolásom szerint kezdtem el a mozgást. Tudván azt, hogy egy rossz mozdulat, és ismét nyomorék leszek, fokozatosan szoktattam hozzá a testem, az izmaimat a mozgáshoz.

Az itt található videókat nézegettem azért, hogy legyen némi fogalmam arról, hogy milyen gyakorlatokat kell végezni. Tudtam, hogy nem fogom tudni végigcsinálni azt, amit egy videó kér vagy kínál, de legalább ízelítőt kaptam a gyakorlatokból.

A következő az volt, hogy összeállítottam magamnak egy „edzéstervet”. Összeválogattam pár gyakorlatot, és kezdésnek 5 – 5-öt végeztem belőlük.

Itt azt is figyelembe kell venni, hogy azok, akik évekig egyáltalán nem mozogtak, nincsenek edzésben, kemény izomláznak teszik ki magukat, ha egyből nekilátnak végigtornázni egy DVD-t. Ezzel azt érik el, hogy másnap még a nem létező testrészük is fájni fog, következésképp nő az elégedetlenség, és lehet, hogy abba is hagyják. Hölgyeim, uraim, Isten sem egy nap alatt teremtette a világot. Tessék fokozatosan felkészülni a gyakorlatokra, a napi edzésre, és fokozatosan növelni a gyakorlatok mennyiségét.

A másik dolog, amire kitérnék, az a 20 – 30 kiló túlsúllyal rendelkezők mozgása. Különös figyelemmel kell elkezdeni, mert nekik akár balesetveszélyesek is lehetnek a gyakorlatok. Nekik az orvosok általában a kezdeti szakaszban gyaloglást ajánlanak. Kezdhetik tehát pl. egy napi 30 perces gyaloglással. Nem sétára gondolok, hanem normális lépésekkel való gyaloglásra. Ezt fokozatosan lehet növelni 40 percre, 50 percre, akár 1 órára is. Amikor már jól bírják, akkor növelhetik a tempót, tehát a gyaloglásból legyen sietés, vagyis növeljék a sebességet. Ezután következhet a futás, mondjuk 20 percen keresztül stb.

Egy jó tanács: mielőtt nekilátna sportolni, ajánlatos megkérdezni egy orvost is.

Következik a „Hogyan és mennyit mozogjunk” rész, ami nagyon fontos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése